Op naar het paradijs Ngepi.

1 maart 2017

Op naar het volgende reisdoel: camping Ngepi. We rijden westelijk van de Okavanga. Maar eerst nog 'even' geld pinnen in Chakawe. Dit even kunnen we wel vergeten. Er staat een hele rij wachtenden voor de pinautomaat. We praten gezellig met de andere wachtenden. Ze zijn blij met de regen want dan is het niet zo warm. We zijn een beetje bang dat als wij aan de beurt zijn de automaat leeg is. Gelukkig stappen we een half uurtje later en duizenden Botswaanse pulla's rijker weer in onze machines. We rijden door het Mahanga reservaat en zien er veel impala's. We komen langs kleine dorpjes met hutten gemaakt van riet en leem. In Divendu doen we boodschappen en kopen een zeil om onder te schuilen mocht het weer gaan regenen. Zonder veel problemen bereiken we de camping Ngepi. We verwennen ons eerst met lekkere frietjes en een biertje, zo dat smaakt! We krijgen een mooi plekje met een heus grasveld aan de rivier de Okavanga. Het is een paradijsje. Ze hebben er iets leuks van gemaakt. Ons toilet is een koninklijke troon met uitzicht op de rivier. (Koning keizer admiraal, poepen doen we allemaal.) Er is zelfs een bad! Het kost even tijd om het houtvuur onder een waterdrum te stoken, maar dan krijg je een heerlijk romantisch bad in een zinken teil met uitzicht op de rivier. Bij het douchen kun je wegdromen in de hof van eden. Er groeien mooie planten en bomen. Je hangt je handdoek op aan de takken van de bomen. De douches en wc-ruimtes zijn beschut met rieten matten. De ontwerper heeft er ware kunstobjecten van gemaakt. Tijdens het bereiden van de avond maaltijd horen we de hippo's boeren en grommen. We zien ze helaas niet, wel schrikken we telkens op van hun gebrom: het lijkt zo dichtbij. Alsof ze om het hoekje staan. Helaas begint het te regenen en we maken een afdak met ons zeil. Het is niet koud gelukkig. We slapen heerlijk en worden gewekt door het gefluit en geroep van vogels.

1. Leo Hardus:
    1 maart 2017
    Klinkt idd erg paradijselijk. Genieten maar!
  2. Gerrit Jan:
    1 maart 2017
    Heel erg gefeliciteerd met deze paradijselijke halte op jullie tocht! Lijkt me meer dan prachtig. Kijk je wel uit van welke boom je eet? Vooral als er een slang in zit en er een tuja-levensboom vlak naast staat!
  3. Gijs:
    3 maart 2017
    Klinkt paradijselijk mn die badkuip lijkt me fantastisch en dan en pilsje op de rand en luisteren naar de fraaie bastonen van de hippo s ,overigens na de malariamug de grootste killers van het continent