we waren gewaarschuwd

7 maart 2017 - Maun, Botswana

De A3 tussen Nata en Maun is ook een hihgway, waar je op de meeste plaatsen 120 km/h mag. Dus we hadden vooraf kunnen bedenken dat de realiteit anders is. Gelukkig stond er plots een bord dat waarschuwde voor slecht wegdek. We zagen het bord bijna over het hoofd omdat we al 10tallen kilometers onze ogen stijf op de weg moesten houden om alle gaten te omzeilen. We wisten al dat het een echte gatenkaas was met gaten zo diep als een voetbal. Langzamerhand zijn we kampioen slalommen op de snelweg. De koeien en ezels zijn voor ons geen probleem meer. Die blijven overdag meestal keurig in het gras.
De dame bij de entree van het Makgadikgadi pans, die alife and kicking was, vertelde ons dat het pontje bijde camping Khumaga in de vaart zou zijn, maar het water is zo hoog dat hij niet vaart. Dit in tegenstelling tot vorig jaar toen het water zo laag was dat hij niet vaart. Dus vanuit de camping was voor ons geen game drive mogelijk en hebben we deze rustplaats links laten liggen.

1. Arnold en Ellen:
    8 maart 2017
    Dus jullie zien veel water ! Ja het kan er behoorlijk regenen, maar dat maakt het ook extra spannend. Maar jullie hebben ook nog de walkie-talkies, hebben jullie daar nog wat aan ?