Een 'wat te doen' dag.

8 maart 2017 - Ngamiland East, Botswana

We blijven nog een dagje in Maum. Eenerzijds om de stad te verkennen en anderzijds om een dag van de zon te genieten/rustdagje in te lassen.
We begonnen met uitslapen maar werden rond 7.30 uur toch gewekt door werkzaamheden aan een stuk nieuwbouw naast onze camping. Vervolgens uitgebreid ontbijt met de inmiddels beroemde eieren met spek van Wim.
Ook nog wasje gedaan, het is behoorlijk warm dus het droogt snel. 'S-middags eten we heerlijke pannekoeken gebakken door Jose.
Daarna met taxi naar stad Maun op ongeveer 20 min.rijden...kosten 20 pula..€ 1,80.

Onze interesse is gewekt om, misschien met een helikopter of vliegtuigje boven het Okavanga gebied een rondvlucht te maken, ook omdat we niet met de auto daar naar toe kunnen vanwege de overstromingen. Diverse kantoortjes hebben diverse prijzen maar we zijn er uit. Het wordt een rondvlucht met een vliegtuigje, morgenochtend om 9.00 uur. Paspoort en camera meebrengen.
Opgewonden over deze beslissing gaan we met onze boodschappen weer met een taxi huiswaarts.
Alleraardigste Botswaanse chauffeur waarmee we afspraak maken dat hij ons morgenochtend ophaald om 8.00 om ons naar vliegveld Maun te brengen.
Nog geen minuut na aankomst op de camping barst er een enorme regenbui los. Gelukkig hebben we een plek met een grote overkapping maar onze auto's staan direkt in het moeras. We zetten lekker kop thee en koffie en aanschouwen dit natuurgeweld. We zullen zien hoe snel het water zakt.
Wim gaat langzaam aan de slag voor ons diner: hamburger, salade en gebakken aardappeltjes. En zo gaat het bijna iedere dag, heerlijk!

1. Wil:
    8 maart 2017
    Jullie voeten hadden zo in mijn tuin kunnen staan (wat nat betreft).
  2. Kees Nobels:
    8 maart 2017
    We zijn weer benieuwd naar de Vluchtfoto's..
  3. Arnold en Ellen:
    8 maart 2017
    Dat wordt natuurlijk hartstikke mooi morgen.
  4. Thom en Margje:
    10 maart 2017
    Fantastisch dat jullie toch Okavanga zien met vliegtuig! Geluksvogels!