Trans-Caprivi Highway

5 maart 2017

Vroeg uit bed, ze geven een warme dag op die voor ons hoofdzakelijk zal afspelen in en rond de auto.
Eerst even afscheid nemen van het personeel en Christof onze gids, ook krijgen we van de eigenaar van het kamp (eenzuid-afrikaanse duitser) uitlegt waarom hij op zijn kamp geen appeltaart serveert, een lang verhaal.......om het kort te houden hij had de appelboom 30 jaar geleden omgezaagd.
Vervolgens tanken we de auto, s vol en doen een paar laatste boodschappen omdat we een bush camp op het hoog hebben waarbij we volgens de gegevens van onze goede oude ANWB een houten brug over moeten om bij de camping te komen.
We moeten 202 km tweebaans geasfalteerde weg nemen vandaag die aan het eind 212 km geworden is vanwege al het geslinger over de weg om de koeien en geiten te omzeilen, opperste consentratie dus voor de chaffeurs en hun bijrijders. In Kongola aangekomen nemen we een afslag de C49 nadat de dames een soort komkommer gekocht hebben die na een uur koken niet te pruimen was.Na de afslag van camping Malyo gelijk de bush in een ogerept terrein waarvan ik de indruk had dat het pad sinds de tweede wereldoorlog niet meer bereden is.De brug was van een kwaliteit dat er en vogel zelfs niet op durfde te landen, dan maar door de rivier die gelukkig leeg was , op de camping dezelfde toestand als bij de brug in geen jaren meer iemand geweest meneer de ANWB dus snel omgekeeerd en naar camping Kwando waar W & J vorig jaar hadden gekampeert ,dus luxe i.p.v rimboe. Na de welkomsrede van de eigenaresse die zo, n twintig minuten duurde tent opgezet en de douche in.
Het avondeten onder een afdek van golfplaten tot ons genomen want we kregen een geweldige regenbui over ons uitgestort, daarna nog een koffie op het terras en na wat sterke verhalen onze trap op en het bed in want voor morgen staat er weer een spannende dag op het programma.

1. Bettina:
    6 maart 2017
    Lieve mensen! Wat een mooie verhalen en wat een intensieve reis!!
    Super dat jullie ons lezers zo laten meegenieten!!