210 kilometer asfalt

28 februari 2017

Nadat we Etosha hebben verlaten verheugen wij ons op asfalt onder de banden en wel 200 km lang.
Eerst gaan we naar de spar in Tsumeb waar we cappuccino drinken met gebak erbij wauw wat een luxe na crackers met haring en tomatensaus, ook de benodigde boodschappen doen we hier voor drie dagen , we hebben een koelkast op vriezen staan en de andere op koelen dus kunnen voldoende inslaan, dat geld ook voor bier en wijn.
Van Tsumeb rijden we richting Grootfontein waar we een bezoek brengen aan de Hobameteoriet het grootste metalen object wat op onze aarde met een enorme klap 80.000 jaar geleden is neergestort.het weegt 65 ton en heeft een ijzergehalte van 80 % en 20 % nikkel.
Zo nu met gezwinde pas op naar Roys restcamp dat aan de B8 ligt op een splitsing met een afslag naar het Oosten en ons zal brengen naar Boesmanland een stuk land dat na de laatste gevechtshandelingen (1910) in Namibië is toegewezen aan deze stam van jagers ook wel de San stam genoemd.