Twee tegen ......een.

17 februari 2017 - Walvis Bay, Namibië

Vandaag weer vroeg uit de veren want we worden opgehaald voor een bootspeurtocht met Ocean Adventures naar dolfijnen, maanvissen, zeehonden en pelikanen.
Bij de steiger staan we een beetje verdwaasd tussen veel luidruchtige mensen uit ons buurland Duitsland, die gelu.....op een andere boot zijn ingedeeld.
Kort nadat de trossen zijn losgegooid krijgen we al bezoek aan boord van Opa zeehond die om zijn dagelijkse portie haring komt en als je het aandurft mag je hem een haring in de bek gooien of uit de deze uit de hand laten eten. Mart en Hennie kiezen voor het laatste en vanaf mijn plaats zie ik ze met een angstig gezicht hun vingers nog natellen. Even later zien we een mij bekende zeehond van vorig jaar achter de boot aan zwemmen want die wil ook wel een harinkie zonder uitjes, maar een ieder is te druk bezig met het voederen van de pelikanen. Via duizenden zeehonden met jonkies op de zandbank varen we verder. De kapitein moet hartelijk lachen om onze zeehondencreche. Waar is dat nou voor nodig als je hier meer dan 3 miljoen van die beesten hebt.
Daarna op zoek naar de dolfijnen maar die laten alleen hun rugvin zien dus gaan we maar over op de aan ons geserveerde oesters met champagne met diverse andere hapjes.
Op de terug weg doen we een wedstrijdje twee tegen een oftewel twee motoren van 175 pk tegen een zeehond die een haring wil, twee brullende motoren die goed zijn voor 350 pk tegen een zeehond, die schijnbaar zonder veel moeite en niet zichtbare bewegingen van zijn lijf ons volgt, kan zelfs in deze tweestrijd nog een haring opeten en weer op ons inlopen. Voor mij het hoogtepunt van deze trip.
Terug naar de camping voor een biertje en bijkomen van onze belevenissen van deze dag. De dag eindigen we met gebakken gamba, s /gebakken aardappelen met kabeljauw en peultjes en een lekker Afrikaans wijntje.
Tot horens maar weer.

1. Wil:
    17 februari 2017
    Jullie verhalen zijn prachtig. Ik kijk uit naar de volgende.
  2. Arnold en Ellen:
    17 februari 2017
    Zo te lezen is het maar afzien daar ! Even een berichtje over je eigen zeehond. Daar gaat het prima mee. We zijn met hem en Pebbles al twee keer bij de zee geweest (we hebben een paar heel mooie dagen gehad zo'n 14 graden met zon) en dat vonden ze toch leuk. Luca helemaal de zee in zelfs. Alleen toen we weer thuiskwamen vielen ze allebei voor dood neer en hebben twee dagen alleen maar geslapen. Ze worden oud ! En niet alleen zij.
    Genieten jullie maar verder en blijf uit de buurt van kookpotten.

Groeten,

Arnold en Ellen
  3. Co en Lieske:
    17 februari 2017
    Leuk avontuur, lekker eten en mooie herinneringen aan deze dag. Op naar het volgende avontuur!
  4. Ina:
    18 februari 2017
    Wat een prachtige belevenissen
  5. Hans en Riet:
    20 februari 2017
    Spectaculair zoveel zeehonden bij elkaar! Maar dat wedstrijdje lijkt me toch het allerleukst.