zondag 19 febr. off-road naar Madisacamp

21 februari 2017 - Kamanjab, Namibië

Wim had op googlemaps gezien dat we binnendoor naar Madisacamp kunnen rijden. De weg staat niet op de kaart , dus toch maar even aan gevraagd of het kan. Het kan wel, maar je moet een stukje door ducksand. Met 4X4 moet het kunnen, maar je hebt grote kans dat je zo af en toe zand weg moet graven. Na rijp beraad besluiten we een andere route te nemen die ook wel spannend is. Onderweg komen we langs een eenzame boerderij. Daar geven we de kinderen wat ballen die we hebben meegenomen. In Sorris-Sorris stoppen we bij wat kinderen, die langs de weg staan. Zij krijgen ook wat ballen, kleurpotloden, pennen, die we speciaal hiervoor hadden meegenomen. Dit heeft wel een aanzuigende werking op andere kinderen die opeens tevoorschijn komen uit allerlei hutten, die verspreid door het dorp staan. Wonderbaarlijk hoeveel kinderen zich in korte tijd kunnen verzamelen. Met elk kind extra stijgt ons gevoel van ongemakkelijkheid met deze situatie. We stoppen met het uitdelen van onze kraaltjes en spiegeltjess en rijden stilletjes verder. Omdat we zo in geachten verzonken zijn missen we een afslag, zodat we een behoorlijk eind moeten omrijden. Onderweg stoppen we bij een kraampje van de Damarastam en kopen wat souveniers. In Madisacamp worden we door de eigenaar in het Nederlands onthaald. Met twee auto's staan we op onze plek, met een prachtige wc en douche in de open lucht. Heeft water in de boiler stoken we zelf warm boven het haardvuur, waar we ook onze carbonades op barbecuen.

1. E Verwijs:
    23 februari 2017
    En wat is het vlees daar lekker hé!!